tisdag 10 augusti 2010

Tisdag

Idag blir det ingen loppis...Det får bli en annan dag.
Men Laika ska få träffa en Dalmatiner idag som heter Dhima...Kul. Jag skriver om det imorgon....
Iggår fick jag brev från AFA, dom tyckte tydligen inte att det fanns ngt samband mellan min olycka o min skada...jaja det är ju bara att överklaga. Att det ska vara så svårt att få ut på försäkringarna när man har halkat i en trappa (full med stekflott), jag städade på MAX då. Jag har snart gått sjukskriven 2 år och är även opererad i axeln och den vill inte läka ordentligt, jag kan inte anv armen ordentligt, inte bära, inte lyfta inte ens anv den ordentligt när jag tvättar håret...Men AFA o FK tycker kanske att man ska bli av med en kroppsdel eller dö för att få ut på försäkringarna...Jag har inte fått ut en enda krona för denna olycka än, o som det ser ut nu så lär jag inte få det heller, att man har blivit skadad för livet o inte kan återgå till sitt fasta ordinarie jobb tycks inte spela ngn roll, att man förlorar massa pengar på detta tycks inte spela ngn roll heller. Ingen kul situation. Jag har fått min lägenhet handikapp anpassad för att jag inte kunde ta mig upp ur badkaret pgr av axeln. Jag fick en dusch.
Jag har svårt att göra dom dagliga sakerna här hemma...Ska man behöva leva så??? Ska jag behöva gå tillbaka till ett jobb jag inte kan utföra?? Tja det återstår att se..
Tada till nästa gång

4 kommentarer:

  1. Hej där..ja jag märker att du har det lite som mig då,vi sjuka räknas liksom inte..känner igen de där..
    Kommer du åt Enånger till snart då??? Hudik???

    Kram kram Annelie/Lena

    SvaraRadera
  2. Det närmaste jag kommer dig är Bollnäs i oktober...

    SvaraRadera
  3. Kul...vad ska du göra där??
    Har de med sjukdomen att göra då??
    Hinner vi ses kanske en stund,om ja får gubben att köra??
    Ha de bäst

    SvaraRadera