måndag 23 augusti 2010

Virkat




Nu har jag suttit o knåpat ihop 2 st Amigurumi, konstigt namn, men iden kommer från japan.
Jag har översatt det ena mönstret o det andra har jag hittat på en blogg.
Keroppi (grodan) har jag översatt o det mönstret kommer jag att lägga ut sen.
Muminmamman har jag hittat här
http://www.crochetamigurumi.blogg.se/2009/july/flodhast-mumin-monster-hippo-moomin-pattern.html
men jag la till lite egna saker som förkläde o väska.
det finns massor av engelska mönster på nätet, lycka till att leta. Ska lägga upp lite länkar sen.
Tada från en "knåptant"

2 kommentarer:

  1. *ha ha* vad söta!
    Jag har också testat att virka småtyper...men funderar fortfarande på vad jag ska ha dem till? ;-)

    Och stickkurs a la Catta....absolut!!!! Välkommen!

    SvaraRadera
  2. Vad du kan lillasyster ! Dom är jättefina !
    Kommer du ihåg när jag virkade äggvärmare till Mildred ? De var rätt små och pilliga att göra också.

    SvaraRadera